Cervantes

Hoy es el día más hermoso de nuestra vida, querido Sancho; los obstáculos más grandes, nuestras propias indecisiones; nuestro enemigo más fuerte, el miedo al poderoso y a nosotros mismos; la cosa más fácil, equivocarnos; la más destructiva, la mentira y el egoísmo; la peor derrota, el desaliento; los defectos más peligrosos, la soberbia y el rencor; las sensaciones más gratas, la buena conciencia, el esfuerzo para ser mejores sin ser perfectos, y sobretodo, la disposición para hacer el bien y combatir la injusticia dondequiera que esté.

MIGUEL DE CERVANTES
Don Quijote de la Mancha.
La Colmena no se hace responsable ni se solidariza con las opiniones o conceptos emitidos por los autores de los artículos.

2 de noviembre de 2015

Russian Airline Sees External Impact as Cause of Egypt Crash

Russian Minister of Emergency Situations Vladimir Puchkov inspects the crash site on Nov. 01, 2015.
Russian Minister of Emergency Situations Vladimir Puchkov inspects the crash site on Nov. 01, 2015.
Photographer: Mostafa El Shemy/Anadolu Agency via Getty Images
  • Airline rules out pilot error, systems failure as cause
  • Airline doesn't comment on possibility of terrorist attack
An external impact probably caused structural damage leading to the crash of an Airbus A321 in Egypt’s Sinai Peninsula killing all 224 on board, according to the Russian airline.
“It could have been anything,” Alexander Smirnov, deputy general director for Kogalymavia, known by the Metrojet brand, told reporters at a briefing in Moscow Monday, declining to comment on a possible terrorist attack. “The only reasonable explanation may be a mechanical impact on the aircraft.”
The plane probably broke up in midair after reaching a cruising altitude of 31,000 feet, strewing debris over a wide area. Before falling, it slowed abruptly and the crew didn’t make any attempts at emergency radio contact, Smirnov said. The crash occurred 23 minutes after takeoff from Sharm el-Sheikh, a popular Red Sea resort, bound for St. Petersburg.
“The plane was out of control,” Smirnov said.
Pilot error or a systems failure couldn’t have caused crash, Smirnov said. The A321 had been properly serviced and was in good technical condition, said Andrey Averyanov, the airline’s deputy general director for engineering. A tail strike in 2001 had been fully repaired, he said.

Alerta Venezuela

No dejen de ver este conmovedor video

LatinoAmérica Calle 13

The American Dream

Facebook, Israel y la CIA











La Revolucion de la Clase Media


Descontento en el corazon del capitalismo: el Reino Unido

Descontento en el corazon del capitalismo: el Reino Unido

La Ola se extiende por todo el mundo arabe : Bahrein

La Caida de un Mercenario

La Revolucion no sera transmitida (I)

(II) La revolucion so sera transmitida

(III) La Revolucion no sera transmitida

(IV) La Revolucion no sera transmitida

(V) La Revolucion no sera transmitida

(VI) La Revolucion no sera transmitida

(VII) La revolucion no sera transmitida

(VIII) La Revolucion no sera transmitida

Narcotrafico SA

La otra cara del capitalismo...

Manuel Rosales mantenia a la oposicion con el presupuesto de la Gobernacion del Zulia...

El petroleo como arma segun Soros

Lastima que se agacho...

El terrorismo del imperio

Promocional DMG

Uribe y DMG